تغذیه و رژیم درمانی
آموزش تغذیه و تبادل اطلاعات تغذیه ای و رژیم درمانی . سیدداودحسینی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
مشاهده و دانلود فیلم های آموزشی
شارژ رایتل
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تغذیه و رژیم درمانی و آدرس sdh-diet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









نويسندگان
سیدداودحسینی

آخرین مطالب


 

 

ويتامين A
ويتامين A ممكن است شما را ياد هويج بيندازد. اما به جز هويج، جگر، گوجه‌فرنگي، شلغم، اسفناج، فلفل تند، لبو و زرده تخم‌مرغ هم حاوي مقادير زيادي ويتامين A هستند. اين ويتامين براي بهبود بينايي، حفظ سلامتي سطح چشم، سلامتي پوست و سلامتي مويرگ‌ها مؤثر است، مقاومت بدن را زياد كرده و سلامت دستگاه تنفسي را تأمين مي‌كند. اما اگر بيش از آنچه بدنتان نياز دارد ويتامين A يا قرص آن را استفاده كنيد، دچار مسموميت ويتاميني مي‌شويد. خشك‌شدن پوست بدن، شكنندگي ناخن‌ها، ريزش مو، خشكي لب‌ها، التهاب لثه‌ها، بي‌اشتهايي، خستگي و كوفتگي، سردرد، تحريك‌پذيري و استفراغ از عوارض مصرف بيش از حد ويتامين A است.

 

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.
 

اخیرا متوجه شده ام اکثر مراجعه کنندگان به اینجانب دچار کمبود ویتامین D می باشند.لذا تصمیم گرفتم در این رابطه مطالبی جمع آوری و منتشر کنم. امیدوارم مفید و مورد استفاده قرار گیرد.

ویتامین D ماده مغذی است که برای سلامت استخوان، سلامت پوست و سلامت روانی ما ضروری است. ۸۰ تا ۹۰ درصد از ویتامین D مورد نیاز ما می‌تواند از تابش نور خورشید به پوست ما در بدنمان ساخته شود و برخلاف تصور عمومی حتی با یک رژیم غذایی سالم ممکن است مقدار کافی ویتامین D را دریافت نکنید.

حتی بهترین منابع غذایی ویتامین ‌D ممکن است نتواند نیاز روزانه شما به ویتامین D را فراهم کند. برای مثال ماهی آزاد- یکی از بهترین منابع ویتامین D- را در نظر بگیرید: صد گرم از این ماهی حدود ۴۵۰ واحد بین‌المللی ویتامین D دارد. اما در یک وعده آب پرتقال غنی‌شده ۱۳۷ واحد و در یک وعده شیر غنی‌شده ۱۲۰ واحد ویتامین D وجود دارد.

میزان توصیه‌شده روزانه ویتامین D تا یکسالگی ۴۰۰ واحد ، از یک تا ۷۰ سالگی ۶۰۰ واحد و در بالای ۷۰ سالگی ۸۰۰ واحد است.

کودکان در صورتی که به اندازه کافی ویتامین D از راه مواد غذایی و تابش آفتاب به پوست دریافت نکنند، در معرض خطر بیشتر بیماری نرمی استخوان یا ریکتر قرار می‌گیرند و در مورد بزرگسالان کمبود ویتامین D به پوکی استخوان زیاد است. کمبود ویتامین D همچنین با افزایش خطر فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ همراهی دارد.

بروز این هفت نشانه در شما ممکن است بیانگر کمبود ویتامین D باشد:

لطفا در باره مطالب و وبلاگ نظرات خود را ارسال نمایید.

ادامه مطلب ...
 

صفحه قبل 1 صفحه بعد